Fælles krav til gode brugeroplevelser
Med fælles krav til gode brugeroplevelser får myndigheder og leverandører en række konkrete retningslinjer for, hvordan digitale løsninger skal bygges, og gode værktøjer og anbefalinger til at efterleve kravene og skabe brugervenlige løsninger.
Borgere og virksomheder skal møde brugervenlige løsninger, når de kommunikerer digitalt med det offentlige. ’Fælles krav til gode brugeroplevelser’ indeholder fællesoffentlige krav og anbefalinger, som sætter rammerne for udviklingen af gode brugergrænseflader i digitale løsninger.
Fælles krav til gode brugeroplevelser er krav og anbefalinger til:
- digitale selvbetjeningsløsninger
- nationale portaler
- fællesoffentlige infrastrukturkomponenter
Formålet med fælles krav er at gøre det nemmere for brugerne, skabe større sammenhæng på tværs af det offentliges digitale løsninger og hjælpe myndigheder og leverandører.