Kampagnen "Ung på Digital Post"

Kampagne til de unge og deres forældre satte fokus på digital kommunikation med det offentlige. I kan fortsat gøre brug af materialerne i fx Borgerservice, skoler og andre steder, I møder borgerne.
Periode og målgruppe
Fra den 17. august 2020 og frem til ultimo oktober 2020 mødte borgere kampagnen "Ung på Digital Post". Kampagnen var målrettet 13-18-årige og deres forældre.
Kampagnen satte fokus på 15-åriges muligheder og ansvar
Formålet med kampagnen var at hjælpe de unge godt i gang med Digital Post – og den digitale kommunikation med det offentlige generelt.
Kampagnen "Ung på Digital Post" havde til hensigt at fortælle de unge om de muligheder og det ansvar, der følger med at fylde 15 år og skulle kommunikere med det offentlige digitalt – fx når de unge for første gang står over for at skulle læse Digital Post, anvende sit NemID, optages på en uddannelse eller have tjek på feriepenge og frikort i forbindelse med fritidsjob.
Kampagnen løb i to spor: ét målrettet de unge og ét målrettet forældre og udbredelsen af forældreguiden på borger.dk.
I kan bruge kampagnematerialet
Deler mange myndigheder materialerne, møder flere unge og deres forældre det gode budskab. Har jeres myndighed kontakt med unge eller deres forældre, har I mulighed for at bruge kampagnematerialet.
Vær opmærksom på, at rettighederne til filmene udløber i august 2021.
Se alle kampagnematerialerne til ”Ung på Digital Post” i Skyfish
Udtryk, stil og tonen i kampagnen
I kampagnen bruges ordspillet "næsten myndig". Udtrykket skal gøre opmærksom på, at det at få NemID og Digital Post er et skridt tættere på at være voksen og uafhængig af sine forældre. Både filmene og plakaterne er udarbejdet på baggrund af et koncept, der med humor og respekt for målgruppen møder de unge i øjenhøjde i deres univers.