Ved projektafslutning skal tilskudsmodtager aflægge et projektregnskab, der er i overensstemmelse med regnskabsinstruks og revisionsinstruks for projekttilskud for Fonden for Velfærdsteknologi.
Læs mere om regnskabs- og revisionsinstruks
Projektregnskabet skal være direkte sammenligneligt med det projektbudget, der fremgår af tilskudsmodtagers ansøgningsskema. Det vil sige, at kontoplanen for det endelige projektregnskab skal modsvare specifikationsgraden i det godkendte projektbudget.
Når tilskudsmodtager indsender det endelige projektregnskab til Fonden, skal der ikke sendes bilag med, medmindre Fonden anmoder om det. Til brug for revisors godkendelse af det endelige projektregnskab skal tilskudsmodtager dog stadig kunne tilvejebringe dokumentation for afholdte projektrelaterede udgifter, der er faktisk bogført, godkendt og betalt, herunder især lønudgifter.
I forbindelse med indsendelsen af det endelige projektregnskab skal projektets ledelse samtidig afgive erklæring om, at samarbejdsaftaler indgået med private virksomheder og indkøb af varer og tjenesteydelser er indgået i overensstemmelse med udbudsreglerne, tilbudsloven samt Traktaten om Den Europæiske Unions Funktionsmådes regler om statsstøtte og fri bevægelighed.