Henvendelse til tilsynsmyndighed

Hvis du oplever, at det offentlige organ ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, kan du kontakte Digitaliseringsstyrelsen, som er tilsynsmyndighed på området ved at skrive til .

Hvis du oplever ikketilgængeligt indhold på et websted, som er omfattet af lov om webtilgængelighed, skal du kontakte det offentlige organ, som er ansvarlig for webstedet. Du finder kontaktoplysninger via det offentlige organs webtilgængelighedserklæring, oftest i footeren på webstedet eller via domænenavn/WAS (fx borger.dk/WAS).

Hvis du oplever, at det offentlige organ ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, fx ikke imødekommer at gøre konkret indhold tilgængeligt (som er omfattet af webtilgængelighedsloven) eller anviser et konkret tilgængeligt alternativ, kan du kontakte Digitaliseringsstyrelsen, som er tilsynsmyndighed på området. Det gør du ved at skrive til .

Henvendelser vil indgå i Digitaliseringsstyrelsens dialog og tilsyn med offentlige organers overholdelse af lov om webtilgængelighed. Alle henvendelser tjener som vigtigt input til, at Digitaliseringsstyrelsen kan informere og hjælpe offentlige organer med at få overblik over, hvor der skal sættes ind for at opnå en højere grad af webtilgængelighed.

Digitaliseringsstyrelsen benytter også de modtagne henvendelser til at lave stikprøveudtag på de offentlige organers websteder, som bliver underlagt monitorering og tilsyn.