Læs mere om, hvad overgangsperioden for meddelelsesformater betyder for myndigheder eller it-leverandører.
Fra lanceringen af det nye Digital Post den 21. marts 2022 følger en overgangsperiode for integrationsmønstre og meddelelsesformater, som løber frem til november 2023.
Det offentliges aftale med e-Boks ophører, når det nye Digital Post lanceres den 21. marts 2022. I kan derfor ikke sende Digital Post med retsvirkning fra den 21. marts, medmindre I tilslutter jeres systemer til den nye Digital Post-løsning.
Overgangsperioden understøtter i stedet, at man i samarbejde med sin leverandør kan lave en gradvis omlægning af sine afsendersystemer fra DP/DP2-formaterne til MeMo.
I kan læse mere om opgaven og få hjælp til at udarbejde et roadmap frem mod november 2023 i opgavepakke 10.
Læs opgavepakke 10 om roadmap frem mod 2023
Som myndighed kan I på afsendersiden klare jer med en relativt lille ændring til en start via vores legacysnitflader, men uanset hvad skal jeres systemer være integreret til det nye Digital Post, og I skal sørge for at jeres modtagersystemer kan håndtere det nye MeMo-format.
Medmindre I som myndighed bygger jeres løsning selv, kan jeres leverandør hjælpe jer med at løse begge opgaver.
Har du spørgsmål til Digital Post, er du velkommen til at kontakte supporten.