Kontakthierarkiet i Digital Post
Alle offentlige myndigheder skal huske at vedligeholde kontakthierarkiet i Digital Post.
Offentlige myndigheder der er tilsluttet Digital Post har ansvar for at vedligeholde kontakthierarkiet i Digital Post – også kaldet adressebogen. Det betyder, at alle organisationsændringer – både ressortomlægninger og interne organisationsændringer - skal opdateres i kontakthierarkiet.
Her er 5 gode råd:
- Sørg for, at ansvaret for kontakthierarkiet i Digital Post er entydigt placeret i et kontor hos jer
- Lav regelmæssigt en vurdering af kontakthierarkiet, som er udstillet i Digital Post på henholdsvis borger.dk og virk.dk
- Lav altid en vurdering af kontakthierarkiet, når der har været store interne organisationsændringer
- Opdater altid kontakthierarkiet, hvis myndigheden skifter navn
- Særligt for statslige myndigheder: Ved ressortomlægninger skal det modtagne ministerområde sørge for, at nye styrelser bliver etableret i kontakthierarkiet.
Hvor findes hjælp?
I vejledningen Introduktion til Kontakthierarkier kan du finde hjælp til at opbygge myndighedens kontakthierarkier, og herunder:
- Hvad er kontakthierarki
- Valg der skal træffes i forhold til kontakthierarki
- Hvordan opsplitter man et kontakthierarki?
Hent vejledningen på Digital Post vejledningsside