Implementering af den nye løsning – for myndigheder

Digitaliseringsstyrelsen planlægger overgangen til den nye løsning i et tæt samarbejde med myndigheder, der lokalt skal stå for at tage den nye løsning i brug.

Digitaliseringsstyrelsen planlægger implementeringen af den nye Digital Post-løsning. Indsatsen understøtter den lokale indsats, hvor myndighederne omstiller sig til at anvende den nye løsning. Overgangen vil basere sig på en udrulningsplan, teknisk dokumentation og vejledningsmateriale. Der vil forud være en pilot-fase, hvor en række pilotmyndigheder tester løsningen.

Hvad kan myndigheder allerede nu begynde at forberede?

Den nye løsning medfører ændringer for myndigheder, herunder justering af deres it-systemer, så de understøtter den nye Digital Post-løsning. 

Myndigheder kan med fordel gå i gang med de indledende analyser og etablere et overblik over egne afsender- og modtagersystemer. I det hele taget få et godt overblik over deres nuværende anvendelse af Digital Post-løsningen. Desuden kan man sætte sig godt ind i den nye løsning ved at læse og orientere sig her på sitet samt melde sig til at modtage nyhedsbrevet om implementeringen af den nye løsning. Tilmeld dig via linket i højre kolonne.