DIO

Bliv klogere på, hvordan du bruger Digitaliseringsstyrelsens implementeringsoverblik, DIO.

Hvad er DIO?

DIO er en portal til at strukturere samarbejdet mellem Digitaliseringsstyrelsen og de organisationer, som står overfor en omstillingsopgave. Det er her, du som organisation blandt andet kan se hvilke opgaver, der er stillet fra Digitaliseringsstyrelsen, du kan tilgå information i relation til opgaverne og du kan markere, når en given opgave er løst. 

Bliv dus med DIO

Vi vil gerne gøre DIO så nemt og overskueligt for jer at bruge. Derfor har vi lavet en video, hvor du på seks minutter kan få introduceret det overordnede koncept. 

Du kan også hente vores skriftlige vejledning, som tager dig igennem:

  • Generel introduktion til DIO
  • Gennemgang af DIOs funktioner 
  • Supportmuligheder og FAQ

Hent vejledningen til Digitaliseringsstyrelsens Implementeringsoverblik

Spørgsmål og svar om DIO

Farverne på en opgave angiver den pågældende opgaves status. Status bestemmes automatisk af opgavens tilstand samt start- og slutdatoen på opgaven. Status skifter til blå, når tilstanden på en opgave sættes til "fuldført", uanset hvilken farve den tidligere har haft. Status skifter til grå, når tilstanden på en opgave sættes til "ikke relevant".

På Næste generation Digital Post-projektet kan du skrive til os direkte fra en opgave i DIO, hvis du er PLUS-bruger. Der kan dog være andre projekter i DIO, hvor denne funktion ikke er tilgængelig.

Hvis du ikke modtager e-mail notifikationer men burde, skal du tjekke dit spam-filter. Hvis du stadig ikke kan finde dine e-mail notifikationer, bør du kontakte en administrator.

Nej, det er ikke muligt at afmelde e-mail notifikationer fra DIO.

Der er et indbygget hierarki i systemet, hvilket betyder at visse organisationer vil have underliggende organisationer. Det gælder fx departementer, der kan se de underliggende styrelsers opgaver. Hvis du som bruger er tilknyttet en organisation med en underliggende organisation, vil du også kunne se opgaverne, der tilhører den underliggende organisation. Hvis du ikke ønsker at se disse opgaver, kan du filtrere dem fra.

Ja, du kan eksportere følgende fra DIO:

  • opgaver til PDF
  • lister over opgaver til Excel
  • projekter til PDF

Du kan læse, hvordan du gør i vores skriftlige vejledning, som du kan hente under overskriften 'Bliv dus med DIO'.

Ja, hvis du er PLUS-bruger er det muligt at bruge feltet ‘Interne noter’ på opgaver til at notere og kommunikere internt. Feltet er også synligt for Digitaliseringsstyrelsen, men de vil ikke modtage notifikationer om jeres interne beskeder.

Det har de personer, der er tildelt adgang via Digitaliseringsstyrelsen eller egen organisation. Det er som udgangspunkt PLUS-brugerne i organisationen, der varetager administrationen af egne brugere. Du kan få overblik over organisationens brugere og deres rettigheder under menupunktet "Brugere" i DIO.

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du nulstille den. Gå til DIO’s log-in side, og klik på ‘Nulstil adgangskode’ for at få tilsendt en e-mail med instruktioner.

Hvis du har spørgsmål til brugen af DIO, kan du skrive en mail til .