For it-leverandører

Digitaliseringsstyrelsen planlægger overgangen til den nye løsning og kommunikerer løbende med markedet for it-leverandører, der berøres af Næste generation Digital Post.

Start i god tid

Den nye løsning medfører ændringer for myndigheder, herunder justering af deres it-systemer, så de understøtter den nye Digital Post-arkitektur. Det er relevant for leverandører at følge med.

Læs mere om ændringerne i den nye løsning

Deltag i samtalen

Hvis I arbejder med systemer, der understøtter anvendelsen af Digital Post nu som i fremtiden, opfordres I til at deltage i relevante grupper på digitalisér.dk:

Gå til leverandørforum for Digital Post på digitalisér.dk

Gå til forum for MeMo - det nye meddelelsesformat på digitalisér.dk

Nyt meddelelsesformat

I forbindelse med den nye Digital Post-løsning udviklet et nyt format kaldet MeMo, der bedre understøtter intelligent og automatiseret håndtering af meddelelser.

Læs mere om det nye meddelelsesformat

Vejledninger og snitflader

Digitaliseringsstyrelsen udgiver løbende tekniske vejledninger og snitfladespecifikationer til både leverandører og myndigheder.

Gå til vejledninger og materialer

Funktionalitet der ændres

Som en del af den nye Digital Post-løsning vil funktionalitet, som nogle myndigheder anvender i dag, ændres eller udfases.

Se listen over ændringer af nuværende funktionalitet

Tidsplan

Den samlede nye Digital Post-løsning forventes at gå i drift i 2021.

Læs mere om tidsplanen for det nye Digital Post