Hvordan bliver den nye løsning til?

Den nye løsning er under udvikling og bliver taget i brug ultimo november 2021. Undervejs bliver løsningen testet af borgere, virksomheder og myndigheder for at sikre en så god løsning som muligt.

Digitaliseringsstyrelsen planlægger overgangen til den nye løsning i et tæt samarbejde med myndighederne, der lokalt står for at tage den nye løsning i brug.

Tidsplan for det nye Digital Post

Billedet viser at udviklingen af det nye Digital Post pågår frem til april 2021 og at myndigheder og it-leverandører skal have omlagt deres systemer i slutningen af november 2021, så de er klar til at tage den nye løsning i brug.

 Klik her for at se en større udgave af tidsplanen

Udviklingsforløbet

Udviklingen af den nye løsning startede i oktober 2019, hvor Digitaliseringsstyrelsen indgik kontrakt med Netcompany A/S. Udviklingsforløbet strækker sig frem til april 2021. Myndighedernes omlægning til den nye løsning forløber i flere spor, men begynder overordnet set i maj 2020 og løber helt frem til august 2021. Her tages den nye løsning i brug for både borgere, virksomheder og myndigheder. 

Er du myndighed eller it-leverandør, kan du læse mere om implementeringen af det nye Digital Post her