Hvordan bliver den nye løsning til?

Den nye løsning er under udvikling og bliver taget i brug i sensommeren 2021. Undervejs bliver løsningen testet af borgere, virksomheder og myndigheder for at sikre en så god løsning som muligt.

Digitaliseringsstyrelsen planlægger overgangen til den nye løsning i et tæt samarbejde med myndighederne, der lokalt står for at tage den nye løsning i brug.

Tidsplan for det nye Digital Post

På dette billede ses den overordnede tidsplan for det nye Digital Post. Udviklingsforløbet kører fra oktober 2019 til april 2021, mens myndighederne og leverandørernes omstilling kører fra maj 2020 til august 2021. August 2021 går den nye løsning i luften.

 Klik her for at se en større udgave af tidsplanen

Udviklingsforløbet

Udviklingen af den nye løsning startede i oktober 2019, hvor Digitaliseringsstyrelsen indgik kontrakt med Netcompany A/S. Udviklingsforløbet strækker sig frem til april 2021. Myndighedernes omlægning til den nye løsning forløber i flere spor, men begynder overordnet set i maj 2020 og løber helt frem til august 2021. Her tages den nye løsning i brug for både borgere, virksomheder og myndigheder. 

Er du myndighed eller it-leverandør, kan du læse mere om implementeringen af det nye Digital Post her