Ministeren for offentlig innovation stiller sig nu i spidsen for at rydde op i statens it-systemer. Både de mange systemer, som ikke er blevet vedligeholdt eller udbudt og de store offentlige it-proje ...
En af de helt store prioriteter i Digitaliseringsstyrelsen sidste år, har været at komme i mål med at skifte CMS fra Sharepoint til Sitecore, for at ruste borger.dk til mere personaliseret indhold fre ...
Måling af danskernes kendskab til og tilfredshed med borger.dk gennemført i december 2016 viser gode resultater. Konklusionen er, at kendskabet til borger.dk er stort, og at flere og flere mener, at b ...
Borger.dk har ifølge Dansk Sprognævn stor indflydelse på sproget i den måde det offentlige kommunikerer med borgerne på. Sprognævnet har blandt andet derfor inviteret borger.dk til at deltage i et pro ...
Med 36,6 mio. besøg i 2016 er borger.dk en central platform for den offentlige sektors arbejde med at skabe bedre digitale brugerrejser og kommunikation, der er mere målrettet den enkelte borger.
32 delegationer fra 19 lande besøgte Digitaliseringsstyrelsen i løbet af 2016 for at høre om Danmarks erfaringer med offentlig digitalisering. 24 delegationer kom alene i løbet af efteråret efter offe ...
To kommunale velfærdsteknologiske afprøvningsprojekter er udpeget til at modtage tilskud til projektledelse og evaluering fra Digitaliseringsstyrelsen. Evalueringerne skal gøre kommuner og regioner i ...
Selvom 2016 har været et år, hvor mange danskere har oplevet forsøg på snyd med NemID – også kaldet phishing – er befolkningen godt klædt på til at genkende snydemails og sms’er. Danskerne ser i stige ...
Digitaliseringsstyrelsen har i perioden fra d. 9. september til d. 12. oktober 2016 gennemført en offentlig høring om retningen for fremtidens Digital Post-løsning (Næste generation Digital Post).