Brush-up af borger.dk

12-12-2018
It-løsninger

Med nye farver, nye billeder og et nyt logo har borger.dk fået et mere tidssvarende og moderne udtryk.

Borger.dk er primær indgang for mange borgere, når de har ærinder med det offentlige. Det nye grafiske udtryk understøtter, at portalen også fremover er tilgængelig, brugervenlig og overskuelig, når mange forskellige typer af indhold formidles til borgerne.

Ændringerne er lavet for at give et mere sammenhængende grafisk udtryk på tværs af portalen, så de mange daglige besøgende nemt og enkelt kan finde lige præcis det indhold og de selvbetjeningsløsninger, de søger.

Alt indhold, alle funktioner og hele opbygningen af portalen er der ikke ændret på.

Med det nye logo og udseende har borger.dk fået et mere tidssvarende og moderne udtryk, som hjælper med at gøre portalen endnu mere overskuelig og brugeroplevelsen endnu mere intuitiv.

Rikke Hougaard Zeberg, direktør i Digitaliseringsstyrelsen

Med over 34 mio. besøg om året har borger.dk en helt central rolle som borgernes fælles indgang til det offentlige, og der er derfor et konstant fokus på at optimere portalen, så alle borgere nemt og enkelt kan betjene sig selv digitalt.

Vi arbejder hele tiden med at gøre borger.dk endnu bedre, hvor brugervenlighed, tilgængelighed og tryghed fortsat er centrale nøgleord. Selv om udseendet har fået et tiltrængt løft, så er alt indhold, alle funktioner og alle selvbetjeningsløsninger på portalen placeret præcis, hvor de plejer at være.  

Helle Junge Nielsen, kontorchef for borger.dk