Digitaliseringsstyrelsen har oprettet et brugerpanel, hvor borgere frivilligt kan melde sig til at hjælpe med løbende at forbedre de digitale løsninger, vi tilbyder borgerne.
Klagenævnet for udbud har nu afgjort en klage fra december 2018 om det annullerede udbud vedrørende næste generation af offentlig digital post. Digitaliseringsstyrelsen annullerede udbuddet, da der bl ...
Som led i Digitaliseringsstyrelsen arbejde med krisestyring og beredskabsplanlægning har styrelsen deltaget i den nationale tværgående krisestyringsøvelse, KRISØV, som har til formål at afprøve det sa ...
Statens It-råd har offentliggjort status for statens store it-projekter i første halvår 2019. 48 projekter og ét program er omfattet af statusrapporteringen, hvilket er det højeste antal siden It-råde ...
Truslen inden for cyber- og informationssikkerhed er en af de væsentligste udfordringer, myndigheder står over for i dag. Derfor er det afgørende, at ansatte i statslige myndigheder har de rigtige kom ...
Det skal være lettere for borgerne at få overblik over deres ærinder med det offentlige. Derfor er Digitaliseringsstyrelsen, i samarbejde med KL, Danske Regioner og udvalgte statslige parter, i gang m ...
Lov om webtilgængelighed bliver implementeret i faser, så alle offentlige websteder og apps er tilgængelige for mennesker med handicap senest inden for tre år. I dag er loven gældende for nye webstede ...
Fælles krav til digitale løsninger er de nye fællesoffentlige krav og anbefalinger til selvbetjeningsløsninger, infrastrukturkomponenter og nationale portaler, som trådte i kraft den 15. august 2019. ...
Det skal være let og hurtigt at løse sit ærinde digitalt. Det er et vigtigt pejlemærke, når de offentlige myndigheder går i gang med at udvikle digitale løsninger til brugerne. Men hvordan sikrer man ...
10. september 2019 udgiver Digitaliseringsstyrelsen publikationen Det offentlige Danmark 2019, som giver et overblik over de mest centrale offentlige myndigheder i Danmark og deres ledelse.