Spørgsmål og svar (FAQ)

Vi har samlet en oversigt over de oftest stillede spørgsmål om kurser og initiativer på Statens Digitaliseringsakademi. Listen udvides efterhånden, som flere spørgsmål dukker op.

Tilmelding, afmelding og fakturering

Tilmelding til kurserne foregår i CAMPUS.

Gå til tilmelding i CAMPUS (single sign-on)

Gå til tilmelding i CAMPUS (uden single sign-on)

Kurserne Statens it-projektmodel og It-projektledelse i staten tilmeldes på anden vis. Tilmeldingslinks til disse kurser finder du på informationssiden for kurset.

Ja, alle kurser kan købes som det, vi kalder interne kurser.

Ved interne kurser kan I købe et kursus til jeres team eller kontor.

Kurset afholdes som udgangspunkt efter samme kursuskoncept, -materiale og læringsmål, men vi toner kurset, så det tager udgangspunkt i jeres hverdag.

I er altid velkommen til at skrive til os på , hvis I er interesseret i et internt kursus eller har nogle spørgsmål til et konkret kursus.

Ønsker I at afholde kurset til intern afholdelse uden for Storkøbenhavn, har underviserne ret til at opkræve rejse- og opholdsudgifter.

Ja, du er velkommen til at overlade pladsen til en kollega, hvis du bliver syg eller på anden måde er forhindret.

Hvis I bytter, vil vi dog gerne have, at I meddeler det til kursusadministrationen via CAMPUS, så underviser, kursussted mv. er orienteret.

Ja, der er plads til op til 10 på ventelisten. Dette gøres under tilmelding i CAMPUS. 

Kontakt Sekretariat for digitale kompetencer for spørgsmål om Statens Digitaliseringsakademi.

Skriv til 

Ja, afmelder du dig kurset mellem 14 og 7 hverdage før afholdelse, medfører det et frameldingsgebyr på 50 pct. af kursusprisen.

Afmelding mellem 7 hverdage og op til afholdelsesdagen medfører et gebyr på 100 pct. af kursusprisen.  

Har du deltaget i et af vores kurser, vil du/din organisation modtage en faktura ca. 14 dage efter kursets afholdelse.

Kursusdagen

Læs kursusbeskrivelserne grundigt, inden du tilmelder dig. Hvis du stadig er i tvivl eller har brug for sparring og rådgivning, så skriv til os på , så hjælper vi dig med at træffe det rigtige valg.

Kurserne afholdes typisk på konferencesteder centralt i København – men ved interne kurser afholdes kurset typisk hos jer selv.

Ja, der er fuld forplejning inkluderet i kursusprisen. Forplejningen vil oftest bestå af morgenbrød med kaffe/te, frokost samt eftermiddagskaffe/te med kage. 

Oplys gerne kursusadministrationen om evt. fødevareallergier og lignende via CAMPUS inden kurset.

2-4 dage før kurset vil du modtage en mail fra kursusadministrationen med praktiske oplysninger omkring kurset.

Du kan finde det materiale, som anvendes på selve kurset, i CAMPUS senest på dagen for kursets afholdelse.

Bliv medudvikler

Vi har brug for nogen, som kan bidrage i ti minutter, en halv time, men også nogen som kan bidrage i halve og hele dage.

Som medudvikler er det fx besvarelse af spørgeskemaer, deltagelse i workshops, test af kursusformater eller kvalitetssikring af kursusmateriale, vi har brug for hjælp til.

Send os en mail, hvis du vil vide mere på 

Undervisere

Vi søger løbende dygtige formidlere til at holde oplæg på vores kurser. Så er du ansat i staten med erfaring inden for et af de områder, som akademiets kurser adresserer, så send os en mail på .