Med hjælp fra rådgiverne på jobcentrene fik Job- og Uddannelsesafdelingen hurtigt input til udvikling af service.
I Aalborg Kommunes Job- og Uddannelsesafdeling havde man den idé at lade borgerne modtage jobforslag, tilbud med mere pr. sms. Før beslutningen blev truffet, ville man gerne teste værdien blandt målgruppen.
Ved at bede rådgiverne, der i forvejen er i kontakt med målgruppen, om at stille nogle enkelte spørgsmål til nogle få borgere, fik arbejdsgruppen kvalificeret sit beslutningsgrundlag for videreudvikling af løsningen gennem indblik i, hvilke ønsker borgerne egentlig havde, og hvordan en løsning skulle tage sig ud og anvendes.
Helt lavpraktisk bad vi ca. seks rådgivere, der naturligt var i kontakt med borgerne, om at stille to til fire borgere tre korte spørgsmål om, hvad de ville tænke om at modtage sms'er fra jobcenteret, hvad de gerne ville modtage sms'er om, og hvad der ville lede til, at de ikke havde lyst til at modtage sms’er.
- Digitalkoordinator, Aalborg Kommune