Vi har et unikt samarbejde på tværs af den offentlige sektor om at levere digitale løsninger, der gør det nemmere at være dansker – for eksempel MitID, digital post, borger.dk og apps til kørekort og sundhedskort.
Når FN og OECD placerer Danmark i verdenstoppen inden for offentlig digitalisering, skyldes det i høj grad, at vi løfter i flok.
– Adam Lebech,
vicedirektør.
Det ikke så længe siden, at man skulle en tur i banken, hvis man skulle ordne pengesager, eller at man skulle have kørekort eller pas med i lommen med for at vise ID, hvis man skulle en tur i byen med aldersbegrænsning.
Nu kan man spare tiden i køen og pladsen i lommen ved hjælp af offentlige it-løsninger på sin telefon.
Vi lægger i Digitaliseringsstyrelsen stor vægt på samarbejdet på tværs af myndigheder og virksomheder for at sikre, at de offentlige digitale tjenester bliver så effektive, enkle og sikre at bruge som muligt for borgere og virksomheder.
For borger.dk, MitID, Digital Post, NemKonto og alle de andre it-løsninger, vi udvikler i samarbejde med øvrige danske offentlige myndigheder og virksomheder, gælder det samme: It-løsningerne er til for danskerne. Ikke omvendt.
Se driftstatus for de fællesoffentlige it-løsninger og find kontaktinformation til support i servicedeklarationen.
Digital Post muliggør sikker kommunikation mellem myndigheder, borgere og virksomheder. Guides henvender sig til myndigheder og leverandører.
Find vejledninger om Digital Post
Brugervenlighed er nøgleordet i det løbende arbejde med at udvikle og drive den fællesoffentlige borgerportal, borger.dk.
MitID er Danmarks digitale ID. Med det beviser du, hvem du er, på nettet – for eksempel når du skal overføre penge i netbank eller logge på borger.dk.
MitID Erhverv er Danmarks offentlige digitale løsning, der forenkler administration af brugere, roller og rettigheder for private og offentlige aktører.
Digital Fuldmagt er en fællesoffentlig løsning til myndigheder, der muliggør borgere at lade sig partsrepræsentere i selvbetjeningsløsninger.