Digitaliser.dk er nu klar med et nyt og brugervenligt design

I dag relancerer Digitaliseringsstyrelsen Danmarks udstillingsvindue for driftstatus på offentlige it-løsninger, og brugerne kan se frem til en ny og mere sammenhængende platform.

Digitaliser.dk har siden dets lancering i 2008 været portalen, hvor interesserede på tværs af det offentlige og private har kunne tilgå viden og materiale om offentlig digitalisering i Danmark. Platformen har de seneste år især været velbesøgt på grund af udstillingen af driftstatus på de store it-løsninger som Digital Post, MitID og NemLog-in, hvor myndigheder og leverandører har kunne holde sig opdateret. Digitaliser.dk havde i 2022 800.000 besøg og 3,8 mio. sidevisninger.

Overskuelig og tydelig kommunikation om de store offentlige it-løsninger

Som Digitaliseringsstyrelsens primære kommunikationskanal for driftsstatus, spiller Digitaliser.dk en vigtig rolle i at sikre en overskuelig og tydelig kommunikation om de store it-løsninger til de private og offentlige organisationer, der er afhængige af it-løsningerne. Med relanceringen af Digitaliser.dk præsenterer Digitaliseringsstyrelsen en opdateret version af platformen, der har brugervenligheden i højsædet med fokus på delingen af de systemnære oplysninger, som driftsoverblik, nyheder og vejledningsmateriale.

Kort om Digitaliser.dk

  • Digitaliser.dk er Digitaliseringsstyrelsens officielle driftsoverblik på de offentlige it-løsninger, hvor man kan følge med i tilgængeligheden på blandt andet NemLog-in, Digital Post, borger.dk, MitID, Virk og sundhed.dk.
  • Platformen blev udviklet for 15 år siden i det daværende IT- og Telestyrelsen og lagde site til et repositorium til deling af XML-skemaer med tekniske standarder og et socialt netværk, hvor interesserede kunne dele viden og debattere offentlig digitalisering.
  • På det nye site er der udviklet et nyt og brugervenligt design, hvor der er fokus på de systemnære oplysninger blandt andet driftsstatus, nyheder og vejledningsmateriale.