Ny måling viser høj tilfredshed med blandt andet Digital Post, MitID og borger.dk
05-03-2024
Digital transformation
Digitaliseringsstyrelsen har for første gang fået udarbejdet en samlet måling af brugernes tilfredshed med de offentlige digitale løsninger.
En samlet tilfredshedsmåling af syv af de største offentlige digitale løsninger tager blandt andet temperaturen på brugernes tilfredshed med Digital Post, MitID og borger.dk, og her er tilfredsheden høj.
Mere end 7 ud af 10 er tilfredse med løsningerne til borgere
Målingen viser høj tilfredshed blandt brugerne af løsningerne til borgere, blandt andet Digital Post, MitID og borger.dk. På tværs af løsningerne er mere end 7 ud af 10 brugere tilfredse.
Samtidig er antallet af utilfredse brugere lavt. Under 6 pct. af brugerne er utilfredse på tværs af alle løsninger.
Bedre indblik i brugernes oplevelser med de digitale løsninger
Den gennemførte tilfredshedsmåling giver indsigt i, hvordan brugerne oplever Digitaliseringsstyrelsens forskellige løsninger, herunder hvad de er særligt glade for, og hvor de ser rum for forbedringer. Den viden kan Digitaliseringsstyrelsen bruge fremadrettet i det løbende arbejde med at forbedre løsningerne. Digitaliseringsstyrelsens løsninger tjener vidt forskellige brugsformål og varierer i kompleksitet.
Resultaterne af tilfredshedsmålingen viser generelt en lidt højere tilfredshed med de mindst komplekse løsninger, der udelukkende anvendes til ét formål. I arbejdet med at forbedre løsningerne bestræber Digitaliseringsstyrelsen sig på at gøre alle løsninger så nemme at anvende for borgerne som muligt.
Hent 'Brugerundersøgelse af Digitaliseringsstyrelsens borgerrettede systemløsninger 2023'
Hent 'Brugerundersøgelse af Digitaliseringsstyrelsens virksomhedsrettede systemløsninger 2023'
Læs Digitaliserings- og ligestillingsministeriets pressemeddelelse om brugerundersøgelserne på digmin.dk