Sociale medier

Digitaliseringsstyrelsen ønsker en konstruktiv dialog med vores mange brugere, samarbejdspartnere, pressen samt potentielle medarbejdere. Derfor er vi også til stede med en række profiler på de sociale medier.

Vi sagsbehandler ikke på de sociale medier, men ser vores profiler som et vigtigt supplement til vores primære kanaler til dialog, information og oplysning. Følg os på LinkedIn, Facebook og X, det tidligere Twitter.

X

Vi poster seneste nyt om vores arbejde, og hvordan vi bidrager til digitalisering af det offentlige Danmark.

Følg os på X under @digstDK

LinkedIn

Vi skriver om de mange spændende projekter i vores styrelse, og hvordan vores medarbejdere oplever at bidrage til digitalisering af det offentlige Danmark.

Følg os på LinkedIn

Facebook

Vi henvender os her særligt til borgerne som privatpersoner. Vi oplyser om vores produkter, og hvilken betydning det har for borgerne i forhold til fx øget mulighed for selvbetjening i det offentlige og udvikling af nye it-løsninger.

Følg os på Facebook

 

Retningslinjer for debat på sociale medier

Fælles for vores tilstedeværelse på alle sociale medier er, at vi ønsker en ordentlig debat og dialog med vores følgere. Derfor har vi opsat en række retningslinjer, som vi beder følgerne om at overholde.

Vil du deltage i debatten på vores sociale medier, beder vi dig huske på vores retningslinjer.

  • Alle har ret til at have en holdning, men vi beder om, at alle skriver i en ordentlig tone og behandler hinanden (både andre brugere og vores medarbejdere) med respekt. Grimt sprog, chikane og spydige bemærkninger fremmer ikke en god debat – derimod kan erfaringsudvekslinger og oprigtig nysgerrighed bidrage til en god og berigende oplevelse for alle.

  • Vi sagsbehandler ikke på sociale medier, men svarer gerne på mere generelle spørgsmål om vores produkter i det omfang vi har mulighed for det. Har du mere specifikke spørgsmål til os, anbefaler vi, at du kontakter os på eller bruger vores supportfunktioner.

  • Vi overvåger siden og svarer inden for normal arbejdstid, som er hverdage kl. 9.00-16.00. Vi forsøger at svare hurtigt, men kan ikke love svar med det samme.

  • Af hensyn til din sikkerhed fjerner vi kommentarer, der indeholder personoplysninger, fx oplysninger om cpr-nummer, telefonnummer, adresse, helbredsoplysninger eller lignende.

  • Vi forbeholder os retten til at blokere brugere, der ikke overholder retningslinjerne for vores kanaler på sociale medier. Personer, der skriver grove kommentarer, chikanerer, spammer eller skriver kommentarer, der har karakter af misinformation, falske påstande eller reklame, får en advarsel. Ved tredje advarsel bliver personen blokeret. En blokering er gældende i 6 måneder.