Årsrapporten viser, at ministerierne har et stadig større fokus på at sikre, at ny lovgivning er digitaliseringsklar.
Indsatsen for digitaliseringsklar lovgivning skal gøre lovgivningen enklere at administrere og lettere at forstå. Det skal understøtte en lettere hverdag for borgere og virksomheder og sikre en mere effektiv offentlig sektor, som håndterer data på en tryg og sikker måde. Indsatsen er videreført med finansloven 2022.
Årsrapporten for digitaliseringsklar lovgivning 2021 er oversendt til Folketinget, og endnu engang viser rapporten, at ministerierne i stigende grad efterlever kravene i aftalen, herunder følger en stigende andel af nye lovforslag principperne for digitaliseringsklar lovgivning.
Er du journalist og har presserelaterede spørgsmål, kan du ringe på telefon 4178 6060 eller sende en e-mail til presse@digst.dk.
Titel: Fuldmægtig
E-mail: chhom@digst.dk
Telefon: 4038 7493