Brugerrejser gav en indsigt i og forståelse for arbejdsmiljørepræsentanter og ledernes situation.
Arbejdstilsynets adfærdsteam udarbejdede brugerrejser til at revidere materiale om det systematiske arbejde i en arbejdsmiljøorganisation. Kortlægningen af brugerrejser inkluderede både deltagelse i den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse og digitale brugerrejser på Arbejdstilsynets hjemmeside.
Arbejdet med de eksisterende brugerrejser viste, at hjemmesiden indeholdte en del gentagende og uoverskueligt materiale, som hverken var kommunikativt, sprogligt eller visuelt brugervenligt. Resultaterne har medvirket til overvejelser og tiltag om oprydning og forenkling på at.dk.
I starten hjælper brugerrejser med at sætte os i brugernes sted og forstå deres eksisterende behov. Senere i processen fungerer de som prototyper for de nye serviceprodukter, og vi får dermed en god fornemmelse af brugernes interaktion med produktet.
- Adfærdsrådgiver, Arbejdstilsynet