Spørgeskemaer gav hurtige, kvantitative indsigter og bidrog til alle faser af arbejdet med CVR og CVR’s brugere.
I Erhvervsstyrelsen har man kørt online spørgeskemaundersøgelser på CVR-projekterne for at segmentere brugere og få svar på hypoteser, men også for at kunne rekruttere brugere til fokusgrupper, usabilitytests m.m.
I segmenteringsanalysen blev brugerne eksponeret for et spørgeskema, indtil 1.000 havde gennemført det, så man kunne identificere relevante segmenter ud fra besøgsfrekvens, -formål og -adfærd. Spørgeskemaerne er også blevet brugt til at hverve brugere til undersøgelser. Her blev rekrutteringen målrettet efter de identificerede brugersegmenter.
Onlinesurveys gav os gode indsigter i den indledende fase af arbejdet med et nyt CVR og hjalp både med segmentering af brugere, indsamling af mere generelle brugerbehov og rekruttering til yderligere brugerinddragelse.
- UX-designer, Erhvervsstyrelsen