Hvis du har været udsat for fejl eller svindel med udbetalinger til din NemKonto, kan du søge om kompensation. Læs mere om ordningen, og hvordan du søger kompensation nedenfor.
Du kan søge om kompensation, hvis du ikke har modtaget udbetalinger på din NemKonto, som du var berettiget til. F.eks. hvis en svindler har brugt dit MitID til at ændre din NemKonto, så du ikke har modtaget din løn, feriepenge eller folkepension mv. Det er en forudsætning, at du ikke selv har bidraget til fejlen eller svindlen.
I visse tilfælde vil du fortsat kunne modtage økonomisk kompensation, selv om du har handlet så uagtsomt, at du ellers ikke ville kunne modtage kompensation. Det vil eksempelvis kunne være, hvis du har nedsat psykisk funktionsevne eller har andre kognitive udfordringer.
Bemærk at ordningen kun er relevant for svindel med NemKonto, som har medført, at du ikke har fået udbetalt penge, du ellers var berettiget til at få. Det vil sige, at du ikke vil kunne modtage kompensation efter kompensationsordningen, hvis du eksempelvis er blevet narret til at overføre penge til en svindlers konto. Inden du søger om kompensation, anbefaler vi, at du læser nedenstående spørgsmål og svar. Her kan du blandt andet læse, hvilke kriterier der er for at få kompensation, og hvilken dokumentation du skal have klar for at søge om kompensation.
Vi er klar til at hjælpe alle hverdage kl. 8-20 og weekend samt helligdage kl. 10-16
Tlf. 3398 0066
Udlever aldrig dine oplysninger til NemID eller MitID, og godkend kun anmodninger, du selv har sat i gang.