Gav indsigter om unge som målgruppe og kvalificerede den fremtidige kommunikation til gruppen.
Arbejdstilsynets adfærdsteam faciliterede en idéworkshop på Frederiksberg Gymnasium, hvor en 1.g-klasse skulle agere ”kommunikationsbureau”. Klassen blev kort sat ind i opgaven og blev inddelt i grupper, der skulle udvikle 1) skriftlig kommunikation, 2) billedkommunikation eller 3) videoer med det formål at informere unge om arbejdsmiljøregler, og hvad de kan gøre, hvis de er i tvivl om overholdelsen.
På 60 minutter lavede de produkter, som de pitchede for adfærdsteamet, en medarbejder fra kommunikationskontoret og resten af klassen. Produkterne bliver blandt andet brugt til at informere Arbejdstilsynets kommende kommunikationskampagne til unge i sommerjob.
Vores idéer til kommunikation var primært baseret på eksisterende materiale fra Arbejdstilsynet. 1. g’erne kom med kreative, brugbare og nye inputs til vores fremtidige kommunikation, og gjorde os klogere på deres sprogbrug og holdning til virkemidler som humor, memes og videoer.
- Adfærdsrådgiver, Arbejdstilsynet