KL har sammen med en række kommuner udviklet Den fælleskommunale værktøjskasse for servicedesign, som er et sæt konkrete metoder, I kan bruge, når I arbejder med nye løsninger eller optimering af driften. Værktøjskassen kan understøtte dit arbejde med servicedesign. Læs om værktøjet her.
Servicedesign kæver, at vi inddrager brugerne, når vi tænker nyt. Det handler om at identificere de rigtige problemer og løsninger – og ikke bare det, vi tror, er rigtigt. For kan vi det, kan vi skabe løsninger, der har en bedre kvalitet og sikrer bedre brugeroplevelser – og det er til gavn for både borgere og myndigheder.
Med fem metoder hjælper Servicedesignværktøjet dig med at sætte rammerne for dit projekt. Metoderne kan benyttes enkeltvis – men brugt i sammenhæng tager de brugeren fra A-Z i arbejdet med at re-designe eller udvikle en service.
Til Servicedesignværktøjet har KL udarbejdet et metodeark, der nemt sætter dig i gang med at arbejde med de fem metoder.
E-mail: videncenter@kl.dk
Telefon: 33 70 32 73
Gå til KL’s side om Servicedesignværktøjet, hvor du kan læse mere om blandt andet de fem metoder
Har du forslag til en ny case, ideer og feedback til indholdet eller kender du et værktøj, andre kan få glæde af?
Skriv til os på: