Borger.dk - den fællesoffentlige borgerportal
Det skal være nemt for borgerne at betjene sig selv digitalt og finde informationer om det offentlige. Derfor blev borger.dk lanceret i januar 2007 som en samlet indgang til digital selvbetjening og offentlig information.
Borger.dk er en fællesoffentlig portal, der giver adgang til myndighedernes selvbetjeningsløsninger og informationer om det offentlige ét sted. Her kan borgerne henvende sig til det offentlige og betjene sig selv digitalt på alle tider af døgnet. Brugervenlighed er nøgleordet i det løbende arbejde med at udvikle og drive borger.dk.
Besøg borger.dk
2000 selvbetjeningsløsninger på borger.dk
Borger.dk er udstillingsvindue for de kommunale, regionale og statslige selvbetjeningsløsninger – i alt cirka 2000. Man kan blandt andet skrive sit barn op til daginstitution, anmelde flytning, søge om børnebidrag, udfylde sin selvangivelse og meget mere.
Læs mere på borger.dk om selvbetjening
Alle informationer om det offentlige
Borger.dk indeholder informationer til borgerne om det offentlige. Der er 18 forskellige emneindgange på borger.dk, lige fra ’Arbejde, dagpenge, ferie’ over ’Skole og uddannelse’ til ’Økonomi, skat, SU’. Via menuen på forsiden af portalen kan man klikke sig frem til de enkelte emner, hvis man ikke vælger at bruge søgefunktionen.
Mit Overblik
På Mit Overblik kan borgerne logge sig på med NemID/MitID og se nogle af de oplysninger, det offentlige har om dem. Det er for eksempel oplysninger fra skat, pensionsoplysninger, sundhedsoverblik, SU eller boligoplysninger.
Læs mere om Mit Overblik
Digital Post
Digital Post er en service på borger.dk, hvor borgerne kan modtage Digital Post fra det offentlige. Siden 1. november 2014 har det offentlige sendt Digital Post til alle borgere over 15 år, der har et CPR-nummer.
Læs mere om Digital Post