Myndigheden vil gerne have, at borgeren møder op til en aftale og giver supplerende oplysninger inden aftalen.
Derfor vil myndigheden gerne fremhæve:
I det konkrete eksempel sender et hospital en indkaldelse til en borger, men eksemplet kan bruges som inspiration, hvis I sender breve med aftaler til borgere eller virksomheder.
Specifik afsender af brevet
For at hjælpe borgeren med hurtigt at afkode, hvem brevet er fra, har hospitalet valgt at angive et specifikt afsendernavn. Helt konkret har hospitalet angivet, at det er hospitalet selv, der skal stå som afsender af meddelelsen. Det kan måske virke logisk, men uden aktivt at lave denne opmærkning, vil det i stedet være den region, som hospitalet hører under, der vil fremstå som afsender for borgeren.
Kalenderinvitation med tid og sted
Hospitalet har valgt at medsende en kalenderinvitation med tidspunkt og mødested for operationen. Kalenderinvitation vil nu blive fremhævet, der hvor borgeren læser indkaldelsen, og borgeren kan med et enkelt klik hente invitationen ned på sin telefon eller computer og integrere den i sin kalender.
Link til selvbetjening
Hospitalet har valgt at fremhæve et link til det spørgeskema, som borgeren skal udfylde før sin operation. Derudover har hospitalet valgt at angive en frist for, hvornår spørgeskemaet senest skal være udfyldt.
Se og download det fulde eksempel.
Indholdet på siderne er udarbejdet af Digitaliseringsstyrelsen på baggrund af workshops og test med myndigheder.
Siderne opdateres løbende i takt med udviklingen af Digital Post-løsningen og nye behov for at beskrive og visualisere MeMo's anvendelse.
Hvis du har spørgsmål eller feedback til materialet på siderne om MeMo, er du velkommen til at kontakte Kontor for Digital Post: