Vi har set på tværs af arbejdet med 11 sammenhængende brugerrejser. Det har resulteret i designprincipper, fokuspunkter og barrierer, som er samlet i en rapport.
Arbejdet med de brugerrejserne betyder, at vi har opnået en bred viden om borgernes møde med det offentlige - i vidt forskellige livssituationer og med diverse baggrunde. Indsigterne er baseret på en række kvalitative interviews samt rapporter om den enkelte brugerrejse og livssituation.
Designprincipperne kan hjælpe til at skabe mere sammenhæng i borgeres brugerrejser. Designprincipperne er delt i to - nogle er rettet mod guideudvikling og mens andre er rettet mod andre løsninger.
Vi har derudover sammenfattet seks fokusområder, som samler de gennemgående borgerbehov og løsningsforslag fra brugerrejserne og de rapporter, der er knyttet til dem.
Nederst finder du barriererne fra brugerrejserne, som er opdelt i fem analytiske temaer.
Designprincipperne er afkortet. Læs principperne i deres fulde længde i rapporten.
Her er de gennemgående borgerbehov og løsningsforslag fra de 11 brugerrejser og rapporter.
Få et overblik over, hvilke udfordringer, der kan opstå, når borgerne skal klare deres ærinder på tværs af det offentlige.
Titel: Specialkonsulent
Område: Kontor for inklusion og digital service
E-mail: heg@digst.dk
Telefon: 5096 6722
Har du lyst til at hjælpe os med at udvikle offentlige it-løsninger?