Alle offentlige myndigheder skal oprette og vedligeholde en kontaktstruktur i Digital Post.
Kontaktstrukturen er den adressebog, som borgere, virksomheder og andre myndigheder kan kontakte jer igennem. I har selv ansvaret for at opbygge og vedligeholde jeres kontaktstruktur i Digital Post.
Formålet med kontaktstrukturen er at definere forskellige kontaktpunkter, som posten lander i, når I bliver kontaktet af andre. For hvert punkt vælger I, om det skal være synligt for henholdsvis borgere, virksomheder og andre myndigheder. Der skal minimum være ét synligt kontaktpunkt, hvis I skal kunne kontaktes.
Hvert kontaktpunktet skal være tilknyttet et modtagersystem, som modtager beskeden. Modtagersystemet afleverer herefter beskeden til det fagsystem, I definerer.
I kan få input og vejledning til at bygge og vedligeholde jeres kontaktstruktur i ’Opgavepakke 5: Kontaktstruktur’, 'Vejledning til Administrativ Adgang' og tilhørende vejledningsvideoer.
Har du spørgsmål til Digital Post, er du velkommen til at kontakte supporten.