Bag om 'Brugervenlighedstest i det offentlige'

Brugervenlighedstest i det offentlige er udviklet i regi af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2022-2025 og er blevet til på baggrund af en forudgående analyse af myndigheder og leverandørers generelle arbejde med brugerinddragelse.

Siderne 'Brugervenlighedstest i det offentlige' indeholder viden og vejleding til at udføre brugervenlighedstests.

Indholdet er fordelt i tre faser: før, under og efter. Alle tre faser indeholder undersider med tekst, figurer og skabeloner til download.

Målgruppen er ansatte i stat, kommuner og regioner, der vil i gang med at arbejde systematisk med brugerinddragelse.

Indholdet bygger på ISO-standarder og er blevet til i et samarbejde mellem Erhvervsstyrelsen, KL, Danske Regioner og Digitaliseringsstyrelsen med hjælp fra Design Psykologi. Derudover har en række myndigheder bidraget med feedback og inspiration til indholdet gennem workshops og brugertest.