Myndigheden skriver til en virksomhed for at bede om flere oplysninger til en sag.
Derfor vil myndigheden gerne fremhæve:
I det konkrete eksempel anmoder en kommune et bosted om en statusudtalelse, men eksemplet kan bruges som inspiration, hvis I sender breve til borgere eller virksomheder, hvor I har brug for, at de svarer.
Mulighed for at besvare
I forhold til kommunens interne sagsbehandling ser kommunen gerne, at bostedet svarer tilbage med en statusudtalelse via Digital Post. Som udgangspunkt er breve i Digital Post sat til, at de ikke kan besvares. Derfor har kommunen aktivt gjort det muligt at besvare brevet.
Svarfrist
Kommunen har et behov for, at bostedet svarer tilbage inden en bestemt dato og har derfor angivet en svarfrist. Denne vil nu fremgå tydeligt, når bostedet læser brevet.
Specifik afsender af brevet
For at hjælpe bostedet med hurtigt at afkode, hvem brevet er fra, har myndigheden valgt at angive et specifikt afsendernavn. Helt konkret har myndigheden angivet, at det er kommunens Børne- og familieafdeling, der skal stå som afsender af meddelelsen. Det kan måske virke logisk, men uden aktivt at lave denne opmærkning, vil det i stedet være kommunen, der vil fremstå som afsender, når bostedet modtager brevet.
Se og download det fulde eksempel
Indholdet på siderne er udarbejdet af Digitaliseringsstyrelsen på baggrund af workshops og test med myndigheder.
Siderne opdateres løbende i takt med udviklingen af Digital Post-løsningen og nye behov for at beskrive og visualisere MeMo's anvendelse.
Hvis du har spørgsmål eller feedback til materialet på siderne om MeMo, er du velkommen til at kontakte Kontor for Digital Post: