Digital sikkerhed

Her finder du gode råd, så du kan vejlede andre til en mere sikker digital hverdag.

Materiale om digital sikkerhed

Illustration af folder om digital sikkerhed

Brug materialet til at blive klogere på digital sikkerhed og som dialogværktøj, når du vejleder andre.

Her kan du læse om, hvad man bør gøre, og hvor man kan søge hjælp, hvis man har været udsat for identitetstyveri. Få også tips til, hvordan man beskytter sig mod falske telefonopkald, falske mails og sms’er.

Find folderen her

Her kan du læse om, hvad man bør gøre, og hvor man kan søge hjælp, hvis man har været udsat for identitetstyveri. Få også tips til, hvordan man beskytter sig mod falske telefonopkald, falske mails og sms’er.

Find folderen her

Gode råd til den digitale hverdag

Illustration af clipboard med tjekliste

Her kan du læse mere om en række gode råd, som du kan bruge, når du vejleder andre.

To-trins login betyder, at du skal gennem to trin for at logge ind. Det giver ekstra beskyttelse mod svindlere, der vil have fat i dine personlige oplysninger.

Find guides til, hvordan du slår to-trins-login til på forskellige digitale tjenester, som fx Google, Facebook, LinkedIn og mange flere (sikkerdigital.dk).

Her kan du finde vejledning til, hvad man kan gøre i forskellige situationer, når skaden er sket, fx hvis man er blevet udsat for svindel eller har behov for at spærre sit MitID.

Få hjælp, når skaden er sket

Cyberhotline for digital sikkerhed

Cyberhotline for digital sikkerhed er både til borgere og virksomheder, som ønsker vejledning om, hvordan man bliver mere digitalt sikker, og hvordan man håndterer og forebygger digital svindel.

Ring til Cyberhotline for digital sikkerhed på telefon: 33 37 00 37

Enten hvis der er en mistanke om digital svindel, eller når skaden allerede er sket.