Guide til gode brugeroplevelser

Brugerinddragelse

Brugerinddragelse er en investering i løsninger, der møder brugernes behov.

Ved tidligt at forstå brugernes behov og udfordringer, minimeres risikoen for, at drifts- og supportopgaver bliver større end forventet. Jo tidligere man kender til problemerne, jo billigere er de at løse.

Metodebank

Få en praksisnær introduktion og guide til anvendelsen af 14 metoder og værktøjer til brugerinddragelse

Gå til metodebanken

Brugervenlighedstest

Find vejledning og skabeloner til at planlægge, udføre og afrapportere indsigter fra brugervenlighedstest.

Gå til brugervenlighedstest

Det Fælles Designsystem

Det Fælles Designsystem er for alle, der skal have selvbetjeningsløsninger på borger.dk og Virk.dk. 

Læs om Det Fælles Designsystem

Sammenhængende brugerrejser

Borgere og virksomheder skal opleve en mere brugervenlig og koordineret administrativ service fra det offentlige på tværs af digitale løsninger og myndigheder.

Læs om sammenhængende brugerrejser

Brugerpanel

Din mening betyder meget for os. Vi vil gerne høre, hvad du tænker om de idéer og løsninger, som Digitaliseringsstyrelsen arbejder med.

Læs om Digitaliseringsstyrelsens brugerpanel