Udbetalinger fra offentlige myndigheder til borgere og virksomheder sker gennem NemKonto-systemet.
NemKonto er det fælles offentlige udbetalingssystem. Udbetalinger fra det offentlige til alle borgere, virksomheder og foreninger bliver overført til deres NemKonto. Borgere, virksomheder og foreninger er dermed forpligtet til at have en NemKonto, som det offentlige kan udbetale til. Det er Digitaliseringsstyrelsen, der er ansvarlig for NemKonto.
Myndigheden skal sikre at alle får deres penge. Den udbetalende myndighed har pligt til at sikre at alle får deres penge – også i de tilfælde, hvor borgeren, virksomheden eller foreningen ikke har en NemKonto.
Læse mere om anvendelse af NemKonto på nemkonto.dk
Udbetalinger fra offentlige myndigheder til borgere og virksomheder sker gennem NemKonto-systemet, som alle offentlige myndigheder derfor skal være tilsluttet.
Alle myndigheder, der udbetaler penge til borgeres og virksomheders Nemkonto, skal tilslutte deres udbetalingssystemer til NemKonto-systemet.
På nemkonto.dk kan du finde vejledninger, der trin for trin giver en grundig beskrivelse af de vigtigste organisatoriske, tekniske og administrative opgaver, som skal løses, når en myndighed skal tilsluttes NemKonto-systemet.
Læs mere om tilslutning på nemkonto.dk
På nemkonto.dk kan du finde information om den tekniske del af NemKonto-systemet, herunder:
Læs mere om den tekniske del af NemKonto-systemet på nemkonto.dk
Send mail via denne kontaktformular
Telefon: 3398 0060
Mandag-fredag kl. 08:00-20:00
Weekend og helligdage kl. 10:00-16:00
Hvis du er sagsbehandler i en offentlig myndighed, kan du også benytte selvbetjening med et medarbejdercertifikat.