Digitale formidlingstjenester skal overholde en række regler, som følger af DSA. Typen af formidlingstjeneste er afgørende for, hvilke regler din virksomhed skal følge.
Digitale formidlingstjenester har forpligtelser, der bl.a. skal beskytte deres brugere mod ulovligt indhold og skjult reklame. Hvilke regler der gælder, afhænger af hvilken type formidlingstjeneste din virksomhed udbyder.
Læs om forpligtelser for formidlingstjenester
DSA pålægger digitale formidlingstjenester en række forpligtelser, der bl.a. skal beskytte deres brugeres rettigheder. Forordningen har direkte virkning i Danmark.
Læs om lovgrundlaget
Det danske DSA-tilsyn fører tilsyn med, at digitale formidlingstjenester, der har hovedforretningssted i Danmark, overholder DSA. Digitaliseringsstyrelsen er udpeget som DSA-tilsyn i Danmark.
Du kan kontakte os, hvis du fx har spørgsmål om DSA eller om tilsynets arbejde.
Forordninger er bindende og indfører rettigheder og pligter på lige fod med dansk lovgivning. DSA har derfor direkte virkning i EU’s medlemslande.
Læs forordning om digitale tjenester (DSA)
En dansk lov supplerer DSA ved at udpege Digitaliseringsstyrelsen til at føre tilsyn med og håndhæve forordningen i Danmark.
Læs lov om håndhævelse af Europa-Parlamentets og Rådets forordning om et indre marked for digitale tjenester