Dialogmateriale klæder myndigheder på til at hjælpe med det digitale
Fremfærd Borger har i deres projekt 'Hjælp til digitalt udfordrede borgere' skabt et univers med en række materialer, der kan øge offentlige medarbejderes kompetencer og kendskab til borgernes digitale forudsætninger. Projektets materialer har til formål at skabe grobund for bedre samarbejde om digitalt udfordrede borgere. Projektet ledes af HK Kommunal og KL.
Tanken med projektet og det tilhørende materiale er at klæde medarbejdere og ledere bedst muligt på til at klare de mange dilemmaer og gråzoner omkring digitalt udfordrede borgere, som de møder i deres hverdag i jobcentre, borgerservice, ydelsesafdelinger mv.
Materialet tager både form af korte film, podcasts, juridisk baggrundsmateriale samt dialogmateriale. Alle har de det tilfælles, at de bidrager til at styrke samtalen om, hvordan myndigheder møder borgere med behov for rådgivning og vejledning i deres møde med offentlige digitale løsninger.
Fremfærd er et samarbejde på tværs af parterne på det kommunale arbejdsmarked om udvikling af velfærdssamfundets kerneopgaver. Målet er at skabe effektive arbejdspladser, hvor opgaverne løses i tæt sammenspil med borgerne, og hvor medarbejdere trives.
Fremfærd Borger er et af de fem velfærdsområder, som Fremfærds arbejde omfatter.
Ønsker du at klæde din organisation bedre på til mødet med digitalt udfordrede borgere og vil du vide mere om projektet, kan du læse mere på vpt.dk:
Har du forslag til en ny case, ideer og feedback til indholdet eller kender du et værktøj, andre kan få glæde af?
Skriv til os på: