Driftsinformation og fejlrapportering

Læs, hvordan I som myndighed holder jer opdateret på driftsinformation, og hvordan I indberetter fejl om Digital Post.

Driftsinformation

Digitaliseringsstyrelsen bruger gruppen 'Digital Post Drift' på digitalisér.dk, som den primære kommunikationskanal til driftsstatus og information om systemforvaltning. Melder du dig ind i gruppen, kan du fx få opdateringer i forbindelse med driftsforstyrrelser direkte i din indbakke. 

Følgende information lægges på gruppen:

  • Meddelelser om kritiske fejl og driftsforstyrrelser
  • Release notes
  • Overordnede leveranceplaner
  • Oversigt over servicevinduer

Gå til gruppen 'Digital Post Drift' på digitalisér.dk

Sådan indrapporteres fejl

Oplever I som myndighed fejl ved brug af Digital Post, Rettighedsportalen, Administrativ Adgang eller er der fejl på jeres systemintegrationer med afsender- og modtagersystemer, skal de indberettes til Digital Post supporten. Det er vigtigt, at I indberetter alle fejl, så vi har mulighed for at løse dem. Supporten kan kontaktes skriftligt eller på telefon. Indberetning af fejl er gratis.

Gå til kontaktoplysninger for Digital Post supporten

Har I behov for at eskalere en fejl, kan I kontakte Digitaliseringsstyrelsen på . Husk at medsende kvitteringen for den indberettede fejl.

Gode råd til fejlindberetninger

  • Medsend gerne skærmbilleder, som trin-for-trin beskriver fejlen. En fejl kan afhænge af, hvilken rækkefølge man har handlet.
  • Vær specifik. Undgå termer som ”Så kommer der en fejl”. Beskriv konkret, hvad der opleves som en fejl, og hvad en eventuel fejlmeddelelse siger.
  • Giv detaljer. Angiv fx styresystem eller browser.
  • Medsend ikke personoplysninger, da der ikke nødvendigvis benyttes en sikker forbindelse, men hav dem parat i tilfælde af, de bliver efterspurgt af leverandøren.