Oplever du ikke-tilgængeligt indhold?

Her kan du se og læse om, hvad du kan gøre, når du oplever ikke-tilgængeligt indhold på en offentlig hjemmeside eller mobilapplikation.

Videovejledning

Kontakt først myndigheden eller det offentligretlige organ

Oplever du, at et websted eller mobilapplikation ikke lever op til kravene i webtilgængelighedsloven, kan du rette henvendelse til myndigheden eller offentligretlige organ der er ansvarlig for denne.

Myndigheden vil blandt andet kunne rette eventuelle fejl eller anvise dig et tilgængeligt alternativ.

Du kan finde kontaktoplysninger i myndighedens tilgængelighedserklæring øverst på siden.

  • For websteder finder du tilgængelighedserklæringen i webstedets footer eller ved at indtaste webstedets url med ”/was”, fx ”digst.dk/was”.
  • For mobilapplikationer finder du link til tilgængelighedserklæringen enten i applikationsbutikken eller på myndighedens websted (om muligt i sidefoden).

Opmærksomhedspunkter ved henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen

  • Du bør rette henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen, hvis myndigheden eller det offentligretlige organ ikke har en tilgængelighedserklæring.
  • Du bør altid tage kontakt til myndigheden eller det offentligretlige organ, før du henvender dig til Digitaliseringsstyrelsen.
  • Du kan rette henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen, hvis du inden for 10 arbejdsdage ikke har fået svar på din henvendelse fra myndigheden eller det offentligretlige organ.
  • Du kan rette henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen, hvis du ikke har fået et tilfredsstillende svar på din henvendelse fra pågældende myndigheden eller offentligretlige organ

Skriv en mail til  eller indtal en besked på telefon 20 16 36 12.

Alle relevante henvendelser om tilgængelighed indgår som input til Digitaliseringsstyrelsens tilsynsindsats med offentlige organers overholdelse af webtilgængelighedsloven.

Digitaliseringsstyrelsen vurderer din henvendelse og vender tilbage inden 10 arbejdsdage.