Digital Post er Danmarks fællesoffentlige it-løsning til sikker digital kommunikation mellem myndigheder, borgere og virksomheder. Både løsningen og beskederne hedder Digital Post.
Digital Post har til formål at understøtte og styrke den offentlige service for borgere og virksomheder såvel som myndigheder. Løsningen bruges til at sende Digital Post sikkert mellem de offentlige myndigheder (fx kommunale, regionale og statslige myndigheder) og borgere og virksomheder.
Ifølge lov om Digital Post fra offentlige afsendere skal myndigheder kunne modtage og besvare Digital Post fra både borgere, virksomheder og andre myndigheder.
Digital Post gør det muligt for myndigheder, at:
Læs mere om baggrunden for Digital Post
Læs mere om lovgivning
Læs mere om platformene til Digital Post
Har du spørgsmål til Digital Post, er du velkommen til at kontakte supporten.
Kontakt Digital Post supporten
Hvis du som borger vil vide mere om Digital Post, kan du læse mere på:
borger.dk
Hvis du som virksomhed vil vide mere om Digital Post, kan du læse mere på:
Virk