Besked om ny Digital Post

Borgere og virksomheder kan få besked på sms og e-mail, når de modtager ny Digital Post fra offentlige myndigheder.

For tilmelding skal borgeren og virksomheden registrere et dansk mobilnummer (dvs. et mobilnummer med landekoden +45) og en e-mailadresse i Digital Post.

Besked om ny Digital Post sendes kun i dagtimerne

Selvom det er muligt for myndigheder at sende Digital Post på alle tider af døgnet, sendes sms og e-mail med besked om ny Digital Post til borgere og virksomheder som udgangspunkt kun i tidsrummet mellem klokken 8.00 til 18.00.

Oplever borgere eller virksomheder at modtage en besked om ny post uden for det beskrevne tidsrum, kan det skyldes:

  • Udsendelse af meget store mængder Digital Post, der resulterer i, at sms-køen ikke kan afvikles hurtigt nok.
  • Fejl og netværksproblemer hos borgerens eller virksomhedens egen teleudbyder.
  • Netværks- og tekniske problemer med borgerens eller virksomhedens egen mobil.

Der er forskel på besked om Digital Post og NemSMS

Det er værd at bemærke, at besked om ny Digital Post ikke er det samme som NemSMS.

Myndigheder benytter NemSMS til at sende servicemeddelelser om for eksempel aftaler med det offentlige til borgere og virksomheder.

Læs mere om NemSMS