Vejledninger om fuldmagtsløsninger, læseadgang og MitID skal hjælpe it-udfordrede borgere og deres pårørende i kommunikationen med det offentlige.
Vejledningerne indgår i en særlig indsats for de borgere, der har brug for hjælp til at kommunikere digitalt med det offentlige. Vejledningerne beskriver blandt andet, hvordan man kan tildele en digital fuldmagt, hvordan Digital Post fungerer og hvordan man bruger MitID.
Netværk for digital inklusion har bidraget til udarbejdelsen af vejledningerne for at sikre, at de er tilpasset de it-udfordrede borgergruppers behov.
Hent pjecen: Sådan kan du hjælpe digitalt
Find trin-for-trin-vejledninger til, hvordan du anvender Digital Fuldmagt
Sådan får du MitID (pdf-fil
How to get MitID (pdf-fil)
Sådan passer du på MitID (åbner i Youtube)
Guide: Sådan får du MitID app (åbner i YouTube)
Guide: Sådan bruger du MitID app - når du er på mobilen (åbner i Youtube)
Guide: Sådan bruger du MitID app - når du er på computer (åbner i Youtube)
Guide: Sådan får du MitID kodeviser og kodeoplæser med NemID på MitID.dk (åbner i Youtube)
Video: How to get MitID app with NemID via MitID.dk (åbner i Youtube)
So erhalten Sie die MitID app (åbner i Youtube)
How to get your MitID authenticators (åbner i Youtube)
So erhalten Sie physische Alternativen zur MitID app (åbner i Youtube)
Hent folder om Digital Post til web som pdf-fil
Hent folder om Digital Post til tryk som pdf-fil
Hent folder om Digital Post (arabisk)
Hent folder om Digital Post (engelsk)
Hent folder om Digital Post (farsi)
Hent folder om Digital Post (polsk)
Hent folder om Digital Post (somali)
Hent folder om Digital Post (tyrkisk)
Se video om Digital Post (arabisk)
Se video om Digital Post (engelsk)
Se video om Digital Post (farsi)
Se video om Digital Post (polsk)
Se video om Digital Post (somali)
Se video om Digital Post (tyrkisk)
Læs mere om sikkerhed på sikkerdigital.dk
Hent vejledning: Hvad betyder databeskyttelsesforordningen for dig som borger?
Se vejledninger på tegnsprog
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til materialet, kan du kontakte os på:
Borgere, der har svært ved at kommunikere digitalt med myndighederne eller ved at anvende digitale selvbetjeningsløsninger, skal have den hjælp og vejledning, de har behov for.
Læs mere om arbejdet med digital inklusion