Kontor for borger.dk

Kontor for borger.dk sikrer løbende videreudvikling, vedligeholdelse og drift af borger.dk portalen.

Borger.dk er den fælles indgang for borgerne til digitale løsninger på tværs af det offentlige. Portalen har mere end 34 mio. besøg om året. Vi har stort fokus på at optimere portalen i forhold til brugernes behov, så de oplever, at de enkelt og effektivt får svar på spørgsmål og kan betjene sig selv digitalt. Det skal være enkelt og trygt for borgerne at finde vej via borger.dk.

I Kontor for borger.dk har vi et omfattende samarbejde med andre myndigheder på tværs af den offentlige sektor. Vi brugertester jævnligt borger.dk. Vi får også input fra brugerne via fx borger.dk's kontaktcenter 1881.

Udover arbejdet med borger.dk har kontoret også ansvar for implementering af Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer - også kendt som lov om webtilgængelighed.

Brugeren i centrum

Den gode og sammenhængende brugerrejse er omdrejningspunktet for vores arbejde i Kontor for borger.dk. Borgerne skal nemt kunne danne sig et overblik og guides videre til de relevante myndighedsområder og tilbud. Den samlede brugeroplevelse inkluderer bl.a. lette og intuitive brugerrejser, tilgængelighed, et klart sprog, et hensigtsmæssigt og overskueligt design, og at borgerne bliver præsenteret for deres egne personlige data, hvor det er relevant.

Vi arbejder for, at borger.dk i højere grad skal præsentere data, der er relevante for den enkelte borgers aktuelle livssituation. På den måde kan vi som borgere danne os et overblik over, hvilke data myndighederne har om os, og dermed få en større indsigt i sager, ansøgninger, ydelser og relationer med offentlige myndigheder.