Digitaliseringsstyrelsen offentliggør resultater af de gennemførte tilsyn med webtilgængelighedsloven i form af resumeer af dybdegående monitoreringsrapporter for websteder og mobilapplikationer.
Der er monitoreringsperioden 2022 i alt gennemført 20 dybdegående monitoreringer af websteder og 12 dybdegående monitoreringer af mobilapplikationer, som alle har resulteret i en tilsynssag.
Rapportresumeet indeholder en opsummering af de væsentligste pointer fra tilsynsafgørelsen, herunder monitoreringsscore og overholdelsesstatus baseret på tilgængeligheden på det enkelte websted eller mobilapplikation. Derudover fremgår eventuelle påbud og anbefalinger udstedt i forbindelse med tilsynet.
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet aka.dk, tilhørende Akademikernes A-kasse, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet aka.dk ikke overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 310 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Akademikernes A-kasse udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Akademikernes A-kasse skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Akademikernes A-kasse opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet aarstilbuddene.dk, tilhørende Vesthimmerlands Kommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet aarstilbuddene.dk ikke overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 342 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Vesthimmerlands Kommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Vesthimmerlands Kommune skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Vesthimmerlands Kommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet borgerlab.horsholm.dk, tilhørende Hørsholm Kommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foreta-get en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en ma-nuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet borgerlab.horsholm.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 406 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Hørsholm Kommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Hørsholm Kommune skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Hørsholm Kommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet brk.dk, tilhørende Bornholms Regionskommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet brk.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 432 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Bornholms Regionskommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Bornholms Regionskommune skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Bornholms Regionskommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet dtu.dk, tilhørende Danmarks Tekniske Universitet, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet dtu.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 376 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Danmarks Tekniske Universitet udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Danmarks Tekniske Universitet skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Danmarks Tekniske Universitet opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet ehsj.dk, tilhørende Erhvervshus Sjælland, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet ehsj.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 421 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Erhvervshus Sjælland udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Erhvervshus Sjælland opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet europanaevnet.dk, tilhørende Slots- og Kulturstyrelsen, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet europanaevnet.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 427 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Slots- og Kulturstyrelsen udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Slots- og Kulturstyrelsen skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Slots- og Kulturstyrelsen opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet fynbus.dk, tilhørende FynBus, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet fynbus.dk ikke overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 364 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at FynBus udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at FynBus skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at FynBus opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet handicap.nu, tilhørende Guldborgsund Kommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet handicap.nu ikke overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 363 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Guldborgsund Kommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Guldborgsund Kommune skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Guldborgsund Kommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet nghf.dk, tilhørende Nørresundby Gymnasium og HF, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet nghf.dk ikke overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 358 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Nørresundby Gymnasium og HF udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Nørresundby Gymnasium og HF opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet htk.dk, tilhørende Høje-Taastrup Kommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en ma-nuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet htk.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 424 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Høje-Taastrup Kommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Høje-Taastrup Kommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet hvidovrehospital.dk, tilhørende Region Hovedstaden, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet hvidovrehospital.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 379 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Region Hovedstaden udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Region Hovedstaden opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet kk.dk, tilhørende Københavns Kommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet kk.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 453 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Københavns Kommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Københavns Kommune skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Københavns Kommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet minstudieplan.dk, tilhørende Dansk Center for Undervisningsmiljø, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven)
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet minstudieplan.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 410 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Dansk Center for Undervisningsmiljø udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Dansk Center for Undervisningsmiljø skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Dansk Center for Undervisningsmiljø opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet nielsbrock.dk, tilhørende Niels Brock Copenhagen Business College, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet nielsbrock.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 406 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Niels Brock Copenhagen Business College udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Niels Brock Copenhagen Business College skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Niels Brock Copenhagen Business College opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet nyborg.dk, tilhørende Nyborg Kommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet nyborg.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 416 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Nyborg Kommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Nyborg Kommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet optagelse.dk, tilhørende Styrelsen for It og Læring, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet optagelse.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 414 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Styrelsen for It og Læring udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Styrelsen for It og Læring opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet soroe.dk, tilhørende Sorø Kommune, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet soroe.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 389 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Sorø Kommune udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” og fejl beskrevet i kapitel 5: Monitoreringsresultater for selvbetjeningsløsninger for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Sorø Kommune skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Sorø Kommune opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet stps.dk, tilhørende Styrelsen for Patientsikkerhed, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet stps.dk delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 406 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Styrelsen for Patientsikkerhed udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Styrelsen for Patientsikkerhed skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Styrelsen for Patientsikkerhed opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af webstedet tinglysning.dk, tilhørende Tinglysningsretten, for at føre tilsyn med, om webstedet overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der indledende er foretaget en forenklet monitorering med automatiske testværktøjer og derefter en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden på webstedet på et udvalg af sider og dokumenter.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at webstedet tinglysning.dk ikke overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 370 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Tinglysningsretten udbedrer de tilgængelighedsproblemer på webstedet, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for websider, især med fokus på ”Top 10 sider med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet. Dertil anbefaler Digitaliseringsstyrelsen også udbedring af fejl beskrevet i kapitel 4: Monitoreringsresultater for dokumenter, især med fokus på ”Fejl fundet i evaluering af dokumenter” for at få udbedret problemer, som eventuelt findes i skabeloner, der anvendes på tværs af webstedet.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Tinglysningsretten skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Tinglysningsretten opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Akuthjælp i versionen IOS, tilhørende Region Syddanmark, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Akuthjælp på IOS delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 438 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top 10 skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Region Syddanmark opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Aula i versionen iOS, tilhørende KOMBIT, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Aula på iOS delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 460 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at KOMBIT opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Check udvej i versionen IOS, tilhørende Rejsekort & Rejseplan, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Check udvej på IOS delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 440 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top 5 skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Rejsekort & Rejseplan skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Rejsekort & Rejseplan opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Det kongelige teater i versionen IOS, tilhørende Det Kongelige Teater og Kapel, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Det kongelige teater på IOS delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 421 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top 10 skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Det Kongelige Teater og Kapel skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Det Kongelige Teater og Kapel opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen DMI Vejr i versionen ANDROID, tilhørende Danmarks Meteorologiske Institut, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen DMI vejr på ANDROID delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 417 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top 5 skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Danmarks Meteorologiske Institut skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Danmarks Meteorologiske Institut opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Flextrafik i versionen ANDROID, tilhørende NT, Midttrafik, Sydtrafik, Fynbus og Movia, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Flextrafik på ANDROID delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 397 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at NT, Midttrafik, Sydtrafik, Fynbus og Movia opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Giv et praj i versionen ANDROID, tilhørende Vejdirektoratet, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Giv et praj på ANDROID delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 446 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Vejdirektoratet udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Vejdirektoratet skal sikre, at følgende krav efterleves senest 3 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Min læge i versionen ANDROID, tilhørende Sundhedsministeriet og Praktiserende Lægers Organisation, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Min læge på ANDROID delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 471 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Sundhedsministeriet og Praktiserende Lægers Organisation udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Sundhedsministeriet og Praktiserende Lægers Organisation skal sikre, at følgende krav efterleves senest 3 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen MinSP i versionen IOS, tilhørende Region Hovedstaden, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen MinSP på IOS delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 429 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Region Hovedstaden udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Region Hovedstaden skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Region Hovedstaden opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Mit sygehus i versionen ANDROID, tilhørende Region Syddanmark, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Mit sygehus på ANDROID delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 405 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Region Syddanmark skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Region Syddanmark opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Rejseplanen i versionen IOS, tilhørende Rejsekort & Rejseplan A/S, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Rejseplanen på IOS delvist overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 445 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at I udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Rejsekort & Rejseplan A/S skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Rejsekort & Rejseplan A/S opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Digitaliseringsstyrelsen har som tilsynsmyndighed foretaget en dybdegående monitorering af mobilapplikationen Videokonsultation i versionen IOS, tilhørende Sundhed.dk, for at føre tilsyn med, om mobilapplikationen overholder lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (herefter webtilgængelighedsloven).
Tilsynet er baseret på en dybdegående monitorering, hvor der er foretaget en manuel evaluering af samtlige krav til tilgængeligheden af appen på et udvalg af skærmbilleder.
Digitaliseringsstyrelsen vurderer, at appen Videokonsultation på IOS fuldt ud overholder kravet om, at offentlige myndigheder og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer skal være ”opfattelige, anvendelige, forståelige og robuste”, jf. webtilgængelighedslovens § 3, stk. 1.
Afgørelsen er truffet på baggrund af den dybdegående monitorering, der resulterer i en monitoreringsscore på 492 ud af 500.
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Sundhed.dk udbedrer de tilgængelighedsproblemer for appen, der er fundet i den dybdegående monitorering, som beskrevet i kapitel 3: Monitoreringsresultater for mobilapplikation, især med fokus på ”Top skærmbilleder med flest fejlede succeskriterier” og ”Hyppigst fejlede succeskriterier” med henblik på at løse de problemer, som er fundet i monitoreringen.
Digitaliseringsstyrelsen giver påbud om, at Sundhed.dk skal sikre, at følgende krav efterleves senest 2 måneder fra den dag, hvor høringsperioden er afsluttet, og den endelige monitoreringsrapport er modtaget:
Digitaliseringsstyrelsen anbefaler, at Sundhed.dk opdaterer tilgængelighedserklæringen til at efterleve følgende krav, som for nuværende ikke er overholdt:
Har du spørgsmål eller kommentarer?