En tilpasning af kurset er essentielt for, at I får læring med, som I kan bruge efter kurset. Derfor har vi beskrevet, hvordan vi sørger for at involvere jer og tilpasse kurset, så det imødekommer jeres udfordringer. Ved at benytte denne proces vil vi tilpasse kursusmaterialet til jeres konkrete virkelighed, så det bliver relevant, og så læringsudbyttet stemmer overens med jeres behov.
Proces for tilpasning af kurset
Tilpasning af kurset er funderet i et samarbejde med jer og med udgangspunkt i en pragmatisk tilgang til både design og implementering af agile processer. Det er vores erfaring, at tilpasningsprocessen indenkurset er afgørende for at sikre relevans til jeres organisation og den enkelte deltager. Derfor skal I prioritere at deltage aktivt i en række aktiviteter før, under og efter kursusafholdelsen, som er skitseret i nedenstående figur.
|
Før
|
Under |
Efter |
Procestrin |
![](/media/30608/artificial-intelligence.png)
1. Afdækning af behov og forudsætninger samt fastlæggelse af læringsudbytte og -mål
|
![](/media/30625/dynamisk.png)
2. Tilpasning af kursusmateriale
|
![](/media/30680/uddannelse.png)
3. Afvikling af kursus
|
![](/media/30678/trofae.png)
4. Evaluering og justering af kursus
|
Aktiviteter |
- Der udarbejdesen behovsog forudsætningsanalyse
- Læringsudbytte og læringsmål fastlægges i samarbejde med jeres kontor,afdeling eller team.
|
- Fagligt materiale fastlægges iforhold til teamets/kontorets kontekst og deltagernes dagligdag
- Didaktiske tiltag udvælges og tilpasses detvalgte materiale.
|
- Kurset afvikles, og underviserne faciliterer undervisningen med udgangspunkt i oparbejdet kendskab til deltagernes dagligdag og udfordringer
- Deltagerne udfylder evalueringsskema baseret på kursets læringsmål, mens de er til stede på kurset.
|
- Besvarelser af evalueringsskema analyseres
- Der følges op med deltagerne efter fire uger for at vurdere kursets praksisnærhed.
|
Produkter |
- Fastlagt læringsudbytte
- Fastlagte læringsmål
- Fastlagte cases til undervisningen
- Fastlagte didaktiske tiltag.
|
- Kursusmateriale
- Didaktiske tiltag, for eksempel cases og øvelser med udgangspunkt i deltagernes hverdag.
|
- Gennemført kursus
- Input til kursusevaluering.
|
- Evaluering og erfaringsopsamling
- Justeret kursusmateriale til brug for næste kursus.
|